Actueel

The last four weeks … Brexit

Op 3 december, vier weken voor de definitieve deadline, bespreken deskundigen tijdens een Engelstalige webinar de status van de politieke onderhandelingen, de ontwikkelingen rondom het Border Operating Model, de consequenties hiervan voor het bedrijfsleven, maar óók de oplossingen.

Lees meer

Brexit webinar Franse Douane

De Franse Douane organiseert op 3 december 2020 van 14.30 – 15.30 uur een Brexit webinar. Het webinar wordt in het Engels gehouden en geeft meer informatie over de Franse Brexit IT oplossing ‘Smart Border’.

Lees meer

Procedure lege tankcontainers met residu ook voor VK vanaf 1 januari 2021

In het verleden hebben wij jullie geïnformeerd over de procedures omtrent lege tankcontainers met residu. Dit betreft zogenaamde ‘empty uncleaned containers’. De definitie hiervan is een container met een bepaalde resthoeveelheid, welke zover als mogelijk is gelost en waarbij de inhoud zonder reiniging niet uit een container te verwijderen is. Met andere woorden: na het lossen/leegpompen, kleeft het product nog aan de wand of blijft er een minimaal restant op de bodem liggen.

Lees meer

Tekort aan containers

Van verschillende expediteurs die actief zijn in het containervervoer over zee krijgt Fenex te horen dat zij in toenemende mate problemen ondervinden met de beschikbaarheid van equipment in Azië, vooral in China.

Lees meer

Nieuw logo Fenex

Behalve een nieuwe website heeft het bestuur ook gekozen voor een nieuw logo, nieuwe schrijfwijze van de naam en een opfrissing van de huisstijl.

Lees meer

TLN Brexit-webinar: ‘Een goede doorstroom gaat boven alles’

’n Hele opgave. Zo vat Elmer de Bruin, Brexit-coördinator bij TLN, de voorbereidingen van de transportsector op de Brexit in een notendop samen. En dat hij niet overdrijft, blijkt wel uit het Brexit-webinar van TLN eerder deze week, met medewerking van De Bruin zelf, Fenex-expert Stefan Verhagen en andere Brexit-experts uit Nederland én Groot-Brittannië.

Lees meer

Wegtransporteurs zijn wachttijden Rotterdamse haven zat

TLN wil dat er een einde komt aan de lange wachttijden voor het containerwegvervoer in de Rotterdamse haven. Al té lang zijn vertragingen bij terminals en depots de normaalste zaak van de wereld, waardoor vrachtwagenchauffeurs urenlang stilstaan. Daar moet snel verandering in komen.

Lees meer