Persbericht: Officiele ingebruikname nieuwe FENEX-exhibit bij het EIC Rotterdam

4-3-2014

Zoetermeer, 4 maart 2014 Officiële ingebruikname nieuwe FENEX-exhibit bij het EIC Rotterdam

Vandaag is de nieuwe FENEX exhibit "Jouw Logistieke Uitdaging" op de permanente tentoonstelling van het Educatief Informatie Centrum Mainport Rotterdam (EIC) officieel in gebruik genomen. De exhibit heeft als doel om middelbare school leerlingen via een interactief spel kennis te laten maken met de wereld van de haven en logistiek.

De officiële handeling werd verricht door Joost Kusters (Senior Vice President van Burger Logistic Services en FENEX-bestuurslid). De exhibit werd onthuld onder het toeziend oog van de leerlingen van het Grienden college uit Sliedrecht. De exhibit bestaat uit een interactieve transportcasus waarbij de leerlingen in de huid kruipen van de expediteur. Deelnemers krijgen de opdracht het vervoer van goederen te regelen van de plaats van herkomst naar de uiteindelijk eindbestemming.

In de toekomst groeit de vraag naar logistiek personeel. Om aan deze toekomstige vraag te kunnen voldoen en jongeren te interesseren in de logistiek, is het van groot belang dat er voldoende kennis en informatie beschikbaar wordt gesteld. Het EIC heeft ondermeer als doel om kennis over het Rotterdamse haven- en industriegebied te bevorderen, te informeren over opleidingen en werken in de haven, en het verbeteren van het imago van het haven- en industriegebied.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Floris Liebrand (TLN) op 06 51 80 63 40 De persberichten van TLN staan op www.tln.nl. TLN is dé ondernemersorganisatie voor het goederenvervoer over de weg en de logistieke dienstverlening.

Al meer dan 100 jaar behartigt FENEX, als brancheorganisatie van expediteurs/logistieke dienstverleners, de belangen van bijna 400 nationale ondernemingen. Deze gemeenschappelijke belangenbehartiging is gericht op versterking van de positie van de georganiseerde expediteur/logistieke dienstverlener in Nederland.